- جلوگیری از شکست کافه در 5 سال اول + راهکارهایی برای بقا
- ایده شماره 1 برای فروش بیشتر کافه: هربار یک حرکت جدید بزنید
نصف کافی شاپها پنج سالگی خود را نمیبییند و جمع میکنند 😐
این آمار تقریباً در همه جای دنیا همین است. بنابراین اگر میخواهید کسب وکارتان ماندگار باشد، باید در 5 سال اول حسابی حواستان را جمع کنید.
نکاتی که در این مقاله یاد میگیرید:
- صاحبان کافی شاپ ها برای حفظ کسب و کار خود با چه چالشهایی مواجه هستند؟
- چه استراتژیهای بازاریابی برای صاحبان کافی شاپ در 5 سال اول توصیه میشود؟
در ادامه، هرکدام از این موارد را به صورت خلاصه توضیح میدهیم.
1- هربار یک حرکت جدید بزنید، البته با احتیاط
حرکت جدید زدن این پیام را به مشتریان و حتی به خودمان می دهد که ما زنده و فعال هستیم. رو به جلو.
این کارها از نظر روانی حس ما را به کارمان بهتر می کند. انرژی کسب و کار و کافه را بیشتر میکند. و این انرژی به مشتری ها هم منتقل می شود.
مردم دوست دارند با کاسبی معامله کنند و به کافهای سر بزنند که باعُرضه و موفق باشد. ایده های جدید و حرکت های جدید نشانه باعرضه بودن و موفق بودن یک کسب و کار است. مخصوصا زمانی که تکرار شود.
مثال هایی از این کار
- اضافه کردن آیتم جدید یا لاین جدید. مثلاً بار سرد یا ساندویچ را اضافه کنید. البته با حساب کتاب نه همینطوری
- اضافه کردن خدمات جدید مثلاً ارسال با پیک
مطلب پیشنهادی: هربار یک حرکت جدید بزنید
2- مراقب اعدادتان باشید
اگر دخل و خرج و هزینه ها و سودتان را ندانید، نگران باشید.
نگران روزی که هزینهها از درآمد جلو بزند و کافه وارد ضرر شود. و بعد ضرر روی ضرر و خدای نکرده ورشکستگی.
حواستان به همه چیز باشد:
- ثبت دقیق فروش
- تلفات قهوه و مواد مصرفی
- مالیات سالانه
- هزینههای پنهان مثل استهلاک دستگاهها
- و از همه مهمتر حاشیه سود
سعی کنید به صورت ماهانه سود و زیان آن ماه را حساب کنید و مطمئن شوید که همه چیز اوکی هست. حساب کتاب فصلی و سالانه هم از واجبات است.
مطلب پیشنهادی
سود هر شات اسپرسو چقدر است؟ + فرمول محاسبه سود یک فنجان قهوه
محاسبه سود سالانه کافه + فرم آماده
3- مشتری مهمترین سرمایه شماست
قصد شعاردادن نداریم. اگر در سالهای اول حواستان به مشتریتان نباشد، در سالهای بعد نتیجهاش را میبینید و آن موقع دیگر دیر شده 😐
حواسمان به چه چیز مشتری باشد؟
حواستان به این سیگنالها باشد:
- مشتریهای ثابت که بعد از مدتی غیب میشوند
- مشتریهایی پرشور و شوق که بعد از مدتی رفتارشان عادی میشود (مثلاً زمانی مرتب ما را استوری میکردند اما مدتی فقط میآیند و قهوه میخورند و میروند)