نصف کافی شاپ‌ها پنج سالگی خود را نمی‌بییند و جمع می‌کنند 😐

این آمار تقریباً در همه جای دنیا همین است. بنابراین اگر میخواهید کسب وکارتان ماندگار باشد، باید در 5 سال اول حسابی حواستان را جمع کنید.

نکاتی که در این مقاله یاد می‌گیرید:

  •  صاحبان کافی شاپ ها برای حفظ کسب و کار خود با چه چالش‌هایی مواجه هستند؟
  • چه استراتژی‌های بازاریابی برای صاحبان کافی شاپ در 5 سال اول توصیه می‌شود؟
 خلاصه پیشنهادات: تغییر کنید – مراقب اعدادتان باشد – مشتری مهم ترین سرمایه شماست 

در ادامه، هرکدام از این موارد را به صورت خلاصه توضیح می‌دهیم.

1- هربار یک حرکت جدید بزنید، البته با احتیاط

حرکت جدید زدن این پیام را به مشتریان و حتی به خودمان می دهد که ما زنده و فعال هستیم. رو به جلو.

این کارها از نظر روانی حس ما را به کارمان بهتر می کند. انرژی کسب و کار و کافه را بیشتر می‌کند. و این انرژی به مشتری ها هم منتقل می شود.

مردم دوست دارند با کاسبی معامله کنند و به کافه‌ای سر بزنند که باعُرضه و موفق باشد. ایده های جدید و حرکت های جدید نشانه باعرضه بودن و موفق بودن یک کسب و کار است. مخصوصا زمانی که تکرار شود.

مثال هایی از این کار

  • اضافه کردن آیتم جدید یا لاین جدید. مثلاً بار سرد یا ساندویچ را اضافه کنید. البته با حساب کتاب نه همین‌طوری
  •  اضافه کردن خدمات جدید مثلاً ارسال با پیک

مطلب پیشنهادی: هربار یک حرکت جدید بزنید

2- مراقب اعدادتان باشید

اگر دخل و خرج و هزینه ها و سودتان را ندانید، نگران باشید.

نگران روزی که هزینه‌ها از درآمد جلو بزند و کافه  وارد ضرر شود. و بعد ضرر روی ضرر و خدای نکرده ورشکستگی.

حواستان به همه چیز باشد:

  • ثبت دقیق فروش
  • تلفات قهوه و مواد مصرفی
  • مالیات سالانه
  • هزینه‌های پنهان مثل استهلاک دستگاه‌ها
  • و از همه مهمتر حاشیه سود

سعی کنید به صورت ماهانه سود و زیان آن ماه را حساب کنید و مطمئن شوید که همه چیز اوکی هست. حساب کتاب فصلی و سالانه هم از واجبات است.

مطلب پیشنهادی

سود هر شات اسپرسو چقدر است؟ + فرمول محاسبه سود یک فنجان قهوه

محاسبه سود سالانه کافه + فرم آماده

3- مشتری مهم‌ترین سرمایه شماست

قصد شعاردادن نداریم. اگر در سالهای اول حواستان به مشتری‌تان نباشد، در سالهای بعد نتیجه‌اش را می‌بینید و آن موقع دیگر دیر شده 😐

حواسمان به چه چیز مشتری باشد؟

حواستان به این سیگنال‌ها باشد:

  • مشتری‌های ثابت که بعد از مدتی غیب می‌شوند
  • مشتری‌هایی پرشور و شوق که بعد از مدتی رفتارشان عادی می‌شود (مثلاً زمانی مرتب ما را استوری می‌کردند اما مدتی فقط می‌آیند و قهوه می‌خورند و می‌روند)
[dt_divider style=”thin” /]
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین .
Inline Feedbacks
View all comments